Doorgaan naar inhoud
Zoeken
Waar bent u naar op zoek?
Bekijk onze veelgestelde vragen.
Menu

Persoonsalarmering

U woont zelfstandig en dat bevalt u prima. Maar toch… stel dat er wat gebeurt. U komt ongelukkig ten val of voelt zich plotseling onwel. Hoe kunt u iemand waarschuwen? Met een druk op de knop kunt u de verpleegkundige van de alarmcentrale inroepen en kan er iemand worden ingeschakeld als u hulp nodig hebt. Dat is een veilig gevoel. 

Wat is Persoonsalarmering ? 
Met Persoonsalarmering bent u altijd in staat om hulp van buitenaf in te roepen op het moment dat het nodig is. Dag en nacht, vanaf elke plek in uw huis. Met één druk op de knop heeft u contact met een verpleegkundige van de alarmcentrale. En als het nodig is, komt er zo snel mogelijk iemand naar u toe. 

Hoe het werkt
U krijgt een zender met alarmknop en alarmeringsapparaat. Die zender is aangesloten op de telefoonlijn en draagt u altijd mee. Zelfs onder de douche. Als er iets gebeurt drukt u op de knop. Het apparaat belt via de telefoonlijn naar de alarmcentrale. Daar gaat een alarmbel af. Die centrale is 24/7 bereikbaar. Via de microfoon van het alarmeringsapparaat praat u met een verpleegkundige.

Kosten en gebruik
Dit heeft u nodig voor een persoonsalarm:

  • Alarmeringsapparatuur en een abonnement op een meldbank. Soms krijgt u de kosten vergoed van uw zorgverzekeraar. Op de website van onze zorgcentrale (Altide) vindt u diverse abonnementen.
  • Een partner, familielid of vriend die wij bellen als er iets gebeurt. Dat geeft u door aan de meldbank.
  • Wanneer het noodzakelijk is krijgt u professionele alarmopvolging van de Zorgcentrale. U koopt dan een sleutelkluis waarmee de hulpverlener binnenkomt als er iets is.

Ledenkorting
Leden van Espria Ledenvereniging ontvangen korting op het abonnement, de apparatuur en installatiekosten. Lees hier meer.

Aanvraag en kosten
Hebt u nog vragen over nachtzorg of het persoonsalarm? Neem contact op met de Zorgcentrale op telefoonnummer 0900 88 33. Of meld u hier aan.